Forside og bagside af campinglivet

Det her campingliv... på en eller anden måde kryber det ind under huden på mig. Det er gået op og ned, og måske fortsætter det sådan. Men grænserne flyttes hele tiden. Både for hvad jeg kan holde ud, men også hvordan jeg har lyst til at leve, hvad jeg synes er vigtigt og gør mig glad og fri.
Alt er så simpelt. Vi henter vand ved en vandhane i nærheden. Der er en 40 liter tank i campingvognen, men den bruger vi kun til hvis vi skal vaske noget af. Ellers bruger vi vand direkte fra en flaske vand fra den udendørs vandhane. Ingen grund til at vores drikkevand skal passere gennem flere slanger end højst nødvendigt.

Henter vand i 2 liters colaflasker
Jeg laver kaffe på den gammeldags maner. Med filter og direkte ned i en termokande. Det sparer på strømmen at jeg kun skal koge vand 1 gang til 4 krus kaffe, fremfor hver gang jeg lige vil ha en kop kaffe. Det smager nu også bedre... som i MEGET bedre. Kaffebønnerne er frisk kværnet i butikken, uha man kan virkelig smage og dufte at det er frisk.

Hvis bare man kunne lægge kaffeduften op også 

Når jeg skal gøre rent, tager det ca. 10 minutter at vaske af rundt omkring, og derefter ca. det samme at få støvsuget.  Vores vogn er 5,5 m lang og vi har vel ca. 3 meter gulvplads i vognen. Teltet er vognens længde og 2,5 meter bred. Men også der går der gulvplads fra, til reoler, køleskab m.v. Så ja, det er hurtigt overstået.

På en eller anden måde giver denne livsstil mig lyst til mere "clean living". Vi er vel bombet nogle år tilbage hvor der ikke bare automatisk kommer vand i vandhanen og toilettet tømmer sig selv. Vi kan ikke bruge ret meget strøm, så vi laver alt mad på gas. Udendørs. Her griller vi grøntsager, og det smager bare så lækkert. Jens er kødspiser, og han elsker at grille kylling eller en god pølse. Jeg er blevet vild med store rejer, - det er vist efterhånden det eneste kød jeg kan li.

Vores komfur/grill
Er alt så bare fryd og idyl? Tja tæt på. Jeg har lært at holde af det, og jo længere hen jeg kommer, jo mere holder jeg af det, af egen fri vilje, ikke fordi jeg er nødt til det. Jeg vælger at blive her, at blive i det. Jeg er nok vokset ind i den livsstil nu, kan man sige. Efterhånden er det en vane at der er skraldeposer på cyklen, og så hjuller jeg op med dem eller Jens tager dem med på luftetur med Albert.

Cyklen fungerer også som vogn til opvasken. Så kører vi op til den store bygning hvor der er vaske både indenfor og udenfor. Min favorit er udenfor. Så står man der, i aftensolen, lytter til fuglene og måske kommer der en rovfugl hen over hovedet på os, stærene pikker rundt på græsset, det gør ligepludselig opvasken så meget sjovere.

Der er altid krummer og græs i teltet, og af og til muselort på gulvet. Alting står mærkelige steder... Vasketøjstønden står under tv-bordet... mit sybord står side om side med bordet hvorpå vores mikroovn står, og nedenunder har Albert en hule. Sofaarrangement er en saga blot... i stedet har vi to havestole foran det alt for store TV, - som vi dårligt nok bruger fordi vi om aftenen enten sidder udenfor eller putter os ind i Margrethes gemakker, hvor vi faktisk ofte glemmer at tænde for TV'et, og i stedet læser eller laver kreativt. I starten blev alt stillet dekorativt og picture perfect op... nu har behovet for praktiske løsninger overtaget, så ja her er vist alt andet end insta-venlige motiver.
En elastik på langs med hynden har flere formål...
den holder hynden på plads OG blad/bogholder
Solsejl og læhegn har jeg selv lavet, ud af et ubrugeligt solsejl/telt vi fik med til Margrethe.

Margrethe med hjemmesyet solsejl og læhegn

Er dette campingliv så blevet som jeg forventede? På mange måder nej men det er blevet så meget bedre end jeg havde drømt om. 

Min TV stol
Pengene er ikke store, så derfor går vi langt for at bruge hvad vi har...og man kommer langt med gaffatape :D 
Min toilettaske. Tak Rema
Shih Tzu bag tremmer og han elsker sin have
   
Min symaskine med mikroovn som nærmeste nabo
Rod...bare rod. En skøn blanding af sko, havehynder, shampoo, håndklæder, hundefoder...

Gæsteværelse :D 
Køkkenhave... agurker og kartofler

Skraldevogn







Kommentarer