NYT KNÆ - 2 måneder efter operationen

Jeg var ved fys d. 28. april og hun sagde jeg ikke måtte gå længere end til udtrætningspunktet, fordi ellers begynder jeg at få smerter på indersiden af knæet fordi mine musklerne endnu ikke kan holde til så meget, og så falder mit knæ en smule sammen. 
Som grundregel vil jeg træne gåture på denne måde: 3 måneder = gå 3 km. 4 måneder = gå 4 km. Fys sagde jeg måtte øge 10-15 % pr. uge.

Fys var ellers nogenlunde tilfreds med mig. Hun blev begejstret over at jeg kunne cykle almindeligt på cykel, og mit knæ blev målt til en bøjning på 120 grader. Det var rigtig fint, sagde hun. Jeg mangler stadig meget styrke, så det er der jeg skal ha fokus. Cykling er godt, især fordi jeg cykler udendørs, for så er der automatisk modstand i vinden og bakkerne osv.

Så lige nu består min træning af styrketræning, gåtur og cykling:
Styrketræning:
Op på trappetrin med vægt på opereret knæ x 10
"Bro" x 15 gentagelser (Lig på ryggen, bøj knæene og løft rumpen op)
"Bro", med vægt på kun det opereret knæ, mindst 5 gentagelser









Kommentarer