Nyt om knæet...både godt og skidt

Det har været noget af en rutsjebane de senere dage her. Fik svar på scanning tirsdag, og der var desværre nogen skader i mit knæ. Dels på menisken, dels bruskskader og så et beskadiget korsbånd også. Det sidste er nok det værste, og det har medført at jeg ikke må løbe i en længere periode nu. Det var jeg helt knust over først, men fik en god snak omkring andre muligheder for sport og træning, og cykling bliver nok min erstatning for løb. Det må jeg nemlig godt.

Så var der lige det med caminoen. Jeg frygtede virkelig at de ville fraråde at jeg tog afsted, men var til samtale ved fys i dag på ortopædkirurgisk afd., og hun havde konfereret med en kirurg og de var blevet enige om at hvis jeg fik en knæskinne, var det ok at jeg tog til Spanien og gik den lange vandretur. Skal selvfølgelig lytte til knæet og stoppe hvis jeg får for ondt.

Sådan en skinne er rævedyr, men i Vejle ligger der noget der hedder Sportspharma og der kan man leje sådan en skinne på ugebasis og bagefter tilbud om at købe skinnen til favorabel pris. Jeg skal derop fredag d. 21.

Jeg er meget meget lettet over at jeg godt må tage afsted! Frygtede virkelig de ville sige det var no-go.

Når jeg kommer hjem skal jeg starte til genoptræning. Jeg skal have opbygget større muskelstyrke i mit knæ, så det bliver bedre rustet til at klare alle de tossede ting jeg finder på. Og fremadrettet skal styrketræning være en fast del af mit liv, hvis jeg fortsat vil kunne løbe og vandre langt i f.eks. kuperet terræn. Og det vil jeg. Kan jo slet ikke undvære det.

Jeg må muligvis begynde så småt at løbe når jeg har gået til genoptræning et par måneder, men hun turde ikke love det. Det kan godt være der går et halvt år før jeg så småt må begynde. Det kommer jo nok også an på hvor godt min krop responderer på træningen.

Jeg har det problem at jeg er en del kalveknæet og går indad på mine fødder fordi jeg er platfodet, så jeg skal også have indlæg der kan afhjælpe dette.

Desværre betyder alt dette at jeg ikke kommer til at deltage i hverken Kolding City Trail eller Læsø Fannemandsløbet. Det er jeg sgu godt nok ked af. Særlig Læsø. Men tager derop alligevel, har jo booket ferielejlighed til mig og min datter og ungerne hele weekenden, så tænker jeg går over til løbet og hepper og spiser kage :D
Citytrail er jo også betalt for, så jeg skal da ned og have hentet min t-shirt. Så får jeg da lidt ud af det. Overvejer om jeg skulle melde mig som hjælper til løbet.

Alt i alt er jeg fortrøstningsfuld. Og jeg skal ikke opereres, det er jeg usigeligt glad for!

Kommentarer

Populære indlæg