Grej og klargøring til Camino

Nu nærmer tiden sig. Om præcis 3 uger er Leo og jeg - forhåbentlig - i Leon, klar til at starte vores Camino næste morgen. Det er utrolig spændende. Vi har i aften været ved at tjekke op på vores grej. Hvad har vi, hvad skal der anskaffes. Jeg købte for nylig en utrolig lækker letvægtsregnjakke fra Ultimate Direction, egentlig en løbejakke men kan jo også godt anvendes til vandring. Den fylder og vejer nærmest ingenting. Er megaglad for den.


Derudover har jeg købt nye vandrebukser, Zip-off model, så de kan omdannes til shorts. Mest af nød, for de gamle vandrebukser var altså blevet FOR store og slaskede til mig.

Sko har jeg også investeret i... faktisk alt for mange, puha. Når det gælder vandresko og løbesko, så er der åbenbart ingen smalle steder i bredgade. De sidste jeg har købt, er dem jeg er endt med at være mest glad for, så dem tager jeg med på Caminoen. Det er et par Salomon Wings Flyte 2, og de er egentlig trailløbesko men har en god støddæmpning og sidder virkelig godt på min fod. Som sædvanlige er det de rene flodpramme i størrelse, fordi jeg hader når tæerne støder på når man går i kuperet terræn... har prøvet at miste tånegle...det er IKKE sjovt. Så hellere gå i str. flodpramme. Jeg bruger normalt str. 40 og disse er 41 1/3


Derudover tager jeg mine nye Teva sandaler med, som jeg også er svært begejstret for.


Trøjer... der tager jeg min gamle fleecetrøje med, den jeg fik i fødselsdagsgave sidste år. Derudover en tyndere langærmet i dejlig åndbar og hurtigtørrende materiale som jeg også for nylig har købt, fra H&M. Desuden min gamle løbejakke, som vejer ingenting og bare er dejlig og praktisk.

Det allerbedste... det er min nye rygsæk. En Gregory Zulu 30... købte den på nettet helt uden at prøve den, jeg så bare en masse reviews som lovpriste den til skyerne, og så var der tilbud og jeg slog til. Det har jeg bestemt ikke fortrudt. Hold op den er bare dejlig! Sidder fantastisk og har en masse praktiske og rummelige lommer.



Jeg tror jeg er klar. Det er kun småting jeg mangler. Tynde strømper vil jeg gerne finde, gerne bambus. Dem jeg havde fra sidste sommer er pistvæk og de var virkelig skønne i sommervarmen. Problemet med vores camino er at vejret i Nordspanien er meget uforudsigeligt. Og skiftende. Så regner det og er koldt, så skinner solen og man er ved at smelte. Så man er nødt til at have lidt af hvert med, samtidig med at det ikke må hverken fylde eller veje for meget. Virkelig en udfordring.

Mit knæ har drillet mig et stykke tid, og jeg har faktisk været i tvivl om jeg mon kunne gennemføre den lange vandretur på 400 km. Jeg skal til scanning på søndag, og så må vi se. Lægen mistænkte menisk skade igen, men jeg tror ikke på det, jeg tror det er noget overbelastning som har medført inflammation. I så fald er der den mulighed at få lagt en blokade, og det tror jeg nok jeg vil prøve. Men Leo og jeg har snakket om hvad vi lige gør hvis nu knæet ender med at drille helt tosset, og er enige om at så går vi bare det jeg kan, og så tager vi en bus eller taxa hen til overnatningssted. Han var helt ok med det, og så kunne jeg slappe lidt af. Vil jo bare så gerne afsted. Nej...ikke "bare så gerne"... jeg VIL afsted. Basta.

Kommentarer

Populære indlæg