Årets første strikkeprojekt: Færøsk trøje til Astrid


Trøjen er strikket i mit yndlingsgarn Coast, i farverne Charcoal og Dove. Jeg har udviklet en ny teknik når jeg strikker med flere farver, som er ret omstændelig egentlig, men til gengæld er det bare den måde det bliver pænest for mig. Jeg tager 1 tråd ad gangen og strikker max 3 masker med samme farve, dernæst snor jeg med farve 2 hvis jeg skal fortsætte med farve 1. Jeg har prøvet at have 2 tråde på 1 finger, og det går bare ikke for mig. Jeg kommer til enten at stramme det for meget, eller gøre det for løs, så der kommer store løkker bagpå. 
Jeg er blevet ret vild med flerfarvestrik, jeg hygger mig enormt med det, men det er altså ikke tv-strik! På de 10-12 dage jeg har været om at strikke Astrids trøje her, der har jeg nærmest ikke set nogen af de programmer jeg har tændt for, kun hørt dem 😁

Kommentarer

Populære indlæg