Spiser du slet ikke frugt??



Det spørgsmål er jeg stødt på et par gange - spurgt af folk med forfærdelse i øjnene og stemmen. Jamen, hvad så? Ja så ikke noget. Jeg får mine vitaminer og andre gode sager fra grøntsager.

Der er mange kulhydrater i frugt, og kulhydrater er ikke sundt for kroppen i større mængder. Efter jeg er stoppet med kulhydrater har min krop fået det SÅ meget bedre. Jeg har velvære som jeg ikke har haft i mange år. Jeg har en ro i min krop. Føler nærmest den siger: Aaaaah...what took you so long???

I dag har jeg været sprængfyldt med energi, og en glæde i sindet. Har ellers haft et par dage med tunghed i kroppen og også faktisk lidt tungsind i sjælen. Men det er pisvæk borte. Min krop er ved at finde sig tilpas med de nye vilkår, maskinen spinner som var den smurt i olie. Hvilket den jo nærmest også er...hehe.

Jeg er skrumpet lidt omkring maven, en cm eller to siden jeg startede for en uge siden. Det er jo bare dejligt. Jeg tror det er væske der har været hobet op. Vægten vil ikke få besøg af mig før om et par uger, måske først om en måned. Jeg vil give min krop tid og ro til at finde på plads. Og som sagt; vægttab er ikke mit primære mål. Jeg vil blot ikke blive større. Det vigtigste er mit helbred og velbefindende. Jeg bliver absolut ikke hysterisk hvis vægten ikke er gået ned eller måske et ekstra kilo er kommet på, for hvis jeg kan se på målebåndet at jeg ikke er blevet større, så pyt med de tal på vægten.

Så det er nej til frugt. Dog vil jeg tillade lidt på dage hvor jeg også tillader lidt chokolade. De dage skal der være plads til. Ikke så tit som før, og bestemt ikke i de mængder.

En ting jeg har bemærket og som jeg ikke helt ved om jeg skal tro på, er at jeg næsten ikke har tør hud mere. Før var der nærmest tørre flager på mine arme og ben. Det er der ikke mere. Fantastisk! Hvis det er en sidegevinst, så siger jeg dælme mange, mange tak!

I aften kiggede jeg lidt på Lifesum og kunne se at jeg slet ikke var nået op på den mængde fedt jeg skulle, fordi jeg var så dum at springe frokosten over. Så jeg tænkte, what to do. Jeg gik så ud og hældte en dl laktosefri fløde op og lavede simpelthen en gang flødeskum. Hold op hvor det føltes forbudt, men hey, jeg manglede fedt og jeg elsker tilfældigvis flødeskum. Win win.

Jeg føler slet ikke sult i løbet af dagen, jo altså når jeg nærmer mig alm. madtid, men derimellem nej. Det var også noget af grunden til at jeg ikke spiste frokost, for jeg var ganske enkelt ikke sulten. Jeg er lidt splittet imellem om jeg skal tvinge mig selv til at spise eller bare lytte til min krop. Jeg er nok stemt for et sted midt imellem. Jeg gør mig selv en bjørnetjeneste ved slet ikke at spise, så jeg vil bare nøjes med at fodre den lidt. Lidt grøntsager med dressing f.eks.

Nå slut for denne gang. Fatte mig i korthed er ikke en af mine stærke sider hehe.

Kommentarer

Populære indlæg