Kulhydratfælde!


Chok! I går lavede jeg mine elskede kokospandekager - for kokos er jo tilladt på lchf - men hvad jeg ikke vidste, var at der er MEGET stor forskel på hvor mange kulhydrater de indeholder. Min pose stod der desværre ingenting på, men jeg læste på madbandittens side at der kunne være forskel. Så jeg tjekkede lige nogen poser i Bilka og JA hold op der er forskel! Én af poserne var der 23,9 kulhydrater i pr. 100 gram (!), og en anden var der kun 9. Min datter har lige fundet nogen i Fakta der kun indeholder 6. Så eftersom jeg ikke ved hvor mange mine poser indeholder, har jeg lagt dem væk og vil kun bruge dem undtagelsesvis i bagværk, hvis der bages til festlige lejligheder.

Nå men fordøjelse...troede den var gået i stå, og blev nervøs, for har hørt at andre lchf'er bøvler med det, men i dag fungerede den bare fint. Så jeg tror bare man skal slappe af i sin krop, stole på den vil dig det godt og kan fungere som den er bygget til at kunne, og så passe på med at tilføre for mange fibre - Loppefrø, kokosfibre m.m. Det er der i hvert fald nogen der har problemer med, fordi de bager for mange lækkerier i dagligdagen. Desuden er grøntsager MEGET vigtige, og det sørger jeg for at få en masse af hver dag.

Andre ændringer jeg har foretaget, er at jeg har købt Stevia til at søde min kaffe med. Smager bestemt ikke ret godt, der er en fæl lakridssmag, men har fundet ud at jeg kan næsten skjule den helt, ved at bruge vanilje. Desuden har jeg skrottet min laktosefrie mælk, for selvom den er ret kulhydratfattig, løb det alligevel op, eftersom jeg drikker en del kaffe. Så nu er det en mikrosmule piskefløde i i stedet for. Kan ikke ha så meget, for synes det bliver for fed at drikke, men en lille smule er dejligt.

Så nu håber jeg ketosen snart indfinder sig - med mindre jeg rent faktisk ER i ketosen men bare hurtigt har overstået de ubehagelige startproblemer? Ved det ikke. Jeg har i dag ekstrem meget energi, simpelthen så dejligt. Så, ketose eller ej - jeg STORtrives.

Kommentarer

Populære indlæg