Godt nytår og seneste håndarbejde

Godt nytår!

Jeg har haft en superdejlig jul. Jeg var sammen med min datter, hendes kæreste og Tobias juleaften. Rigtig hyggeligt og skønt at have nogen dage sammen med Bassen.
Tobias klapper kage sammen med mor
Øøøøj ...pille pille
Tobias er nu 14 måneder og er en rigtig charmetrold med krudt i møllen. Han siger "hoooov" når han "kommer til" at pille ved noget han ikke må, og hvis han ikke er i samme rum som os og pludselig er stille, så er det med garanti at han er ved noget som er forbudt. I øjeblikket er det missen Julie som er interessant, han vil gerne have fat i hende, og når det lykkes, griner han højt og hjerteligt og siger "dille dille" (kilde kilde). Så er det svært for moderen at holde masken og være alvorlig og sige nej) Han er så skøn altså!
I julegave fik jeg bl.a. dette skønne strygejern som VIRKELIG er en fornøjelse at bruge.


Før jul var jeg hos min ældste datter som bor i Slagelse. Vi bagte og lavede konfekt, og det var dejligt at nå at se hende inden hun føder.

Fedtebrød...som blev lidt brede men pyt, de smagte skønt.

Øhm...ja min tlf kan tage billeder med både front og det alm kamera, det kom der nogen sjove billeder ud af :D

Jeg har givet mig selv en lille efter-julegave, dette fine sæt med kridtblyant og mange farver. Det er et super fedt sæt og glæder mig til at slippe for småbitte afknækkede rester af kridt, fordi jeg altid ender med at tabe kridtet på gulvet så det går i tusind stumper. Blyanten kan tage meget små stykker, så selvom jeg skulle tabe den, er der stadig mulighed for at kunne bruge de små stykker.



Nytårsaften tilbragte jeg sammen med min søn og svigerdatter


På håndarbejdsfronten har jeg fået syet lidt




Mønster til bodyerne har jeg fundet i nogen syblade der hedder Ottobre, en hel ny skattekiste af symønstre jeg har fået øjnene op for. Elsker bare de blade, der er smarte mønstre til børn i alle aldre.
Desværre er bladet enten på engelsk eller svensk, men da jeg har nogenlunde basis forståelse af fremgangsmåden på de forskellige projekter, behøver jeg ikke forstå teksten vildt meget. Bare jeg kan læse mig til sømrum og den slags, så går resten nogenlunde af sig selv. Ottobre har jeg lånt på biblioteket, men har siden fundet ud af at det kan købes i en kiosk som ligger lige om hjørnet fra hvor jeg bor, så det er jo bare herligt.

Hvad angår ribrouleau, der fik jeg et link til hvordan det pænest kan gøre, det vil jeg gerne dele med jer. Det har gjort at jeg endelig kan lave pæne kanter. Linket er HER

Lidt flere ting...
Vimpel til børneværelse
Nattøj til Tobias
Jeg nyder virkelig at sy. Jeg elsker at jeg er blevet bedre til tøj, det gør det sjovt at pigerne bliver glade for det tøj jeg syr til ungerne og at folk synes det er flot. Jeg har fået nyt bord som er længere, så jeg har bedre plads til alt mit skrammel. Det hele står i stuen og heldigvis er jeg single og kan derfor helt selv bestemme om det er ok at have syrod i stuen. Jeg havde egentlig i en periode mange tanker omkring at flytte til en større lejlighed så jeg kunne få mig et syværelse men har droppet tanken igen. Dels vil jeg få færre penge at gøre godt med (=færre penge at købe stof for!!) og dels synes jeg bare det er så hyggeligt at sy inde i stuen, hvor jeg kan lure lidt tv indimellem og høre musik og sådan. 
På billedet er der lige blevet ryddet op, da jeg fik det nye bord, ellers kan jeg love at der plejer at flyde med stof og linealer og dit og dat. Bordet er et spisebord jeg fik af min søn, og det er ikke et perfekt sybord men det er større end det jeg havde, lidt højere og så var det GRATIS. Mit gamle spisebord kommer ind i soveværelset at stå, for jeg pønser på at købe mig en overlocker, og så vil det være rart at kunne have et bord til hver maskine. 


Strikkeriet er helt og aldeles lagt på hylden og jeg tvivler på jeg nogensinde kommer til at strikke igen. Det går for langsomt, jeg vil se resultater nu og her og har ikke tålmodighed til at sidde og nørkle med noget i lang tid før der bliver et færdigt resultat ud af det. Det sidste jeg lavede var en body til det kommende barnebarn Astrid og der måtte jeg købe mig til at få ærmerne strikket færdigt. Men sød, det synes jeg den er blevet. Der mangler lige at blive syet knapper i. Den er strikket i Onion bomuld.



Vægtmæssigt, puha har ikke turde at gå på vægten efter jul og nytår. Før jul sagde vægten 77 kg, og det havde den stået på i 2 måneder uden at rokke sig så meget som 100 gram. Jeg startede på lige knap 91 kg men det er så 2 år siden, så man kan ikke ligefrem sige kiloerne er raslet af mig. Jeg er startet op på frisk efter nytår, og har sat kalorieforbruget ned, for nu VIL jeg altså smide de sidste 10 kg. Jeg har ikke haft mod på at stå på vægten, som sagt, efter julens frådseri, men på fredag gør jeg det...så er der forhåbentlig kommet balance i det igen, så jeg atter er på 77.

Det var vist alt for denne gang. I eftermiddag skal jeg hente en pakke med stof jeg har bestilt fra stofstedet.dk, glæder mig!

Kommentarer

Populære indlæg