Nyt projekt

Nu er jeg snart færdig med mine tøfler, og har fundet ud af hvad mit næste projekt skal være:

Det skal være denne bluse og jeg har købt garn til den.

Jeg har valgt koksgrå i stedet for, og så bliver den strikket i Nepal (fandt det til 14,50 pr. nøgle hos Impaz), for vil gerne have den lidt mere luftig i det, og så må jeg bare tilpasse det efter strikkefastheden. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle vælge en mere spraglet farve, fx orange, men det "sikre" valg fik overtaget. Nu vil jeg se hvordan det kommer til at gå med at strikke et større projekt. Går det godt, vil jeg prøve at strikke noget i en lidt stærkere farve hvor evt. fejl bliver tydeligere, så jeg lærer at undgå dem. På en koksgrå trøje ses evt. småfejl ikke så nemt, og jeg ved ikke hvor god jeg vil være til at strikke en bluse. Jeg har aldrig rigtigt kastet mig ud i et større projekt, min tålmodighed har simpelthen bare ikke villet det, men nu skal det altså være. Synes modellen er sød.
Hvis jeg starter nu, kan det være den når at blive færdig til næste vinter haha. Den skal strikkes på pind 7, og det er jo lige 2 pindestr. større end Nepal men jeg satser på at jeg kan finde ud af at få strikkefastheden til at passe på en eller anden mystisk måde.

I dag vil jeg se om jeg kan tage mig sammen til at komme ud i Føtex, der er nemlig muligvis en strikkebog på tilbud som jeg godt kunne tænke mig at eje.


Kommentarer

  1. Jeg bor jo også i Kolding, så hvis du går i stå så kontakt mig i stsdet for at lade det ligge til irritation hver gang du ser det ...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg