Total mormorskruk!

Søvn blev der ikke meget af i nat. Gik i seng ved 23-tiden og vågnede kvart over 1. Kunne simpelthen ikke falde i søvn igen, så her sidder jeg stadig, kl. 05.20, og ja så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne opdatere min blog. 

Den lille lilla djævlehue har fået følgeskab af et par små vanter og et par tube/spiralsokker. Desuden lavede jeg en lille pink hue der passer til en nyfødt, det er jo vigtigt at holde det lille, nye hoved lunt. Tubesokkerne er lidt lange, men til gengæld praktiske fordi baby så kan passe dem i lang tid, idet der ingen hæl er. Kønnet er endnu uvist, så hvis det bliver en dreng, ja så får tingene nok lov at ligge indtil der så kommer en pige. Synes ligesom det er lidt for tøset, det jeg her har strikket.



Så har jeg været på biblioteket og låne disse to bøger (ja altså ikke i nat, men forleden dag haha):

Det er et par rigtig fine bøger med mange søde opskrifter i, især Susie Haumanns "All you knit is love" Babystrik 0-18 mdr, er jeg vild med, fordi det er enkle, nærmest rustikke, modeller, og så er det Isager Alpaca garn det meste strikkes i, og det er superlækkert garn. Det skal jeg klart ha bestilt noget hjem af. Alle modeller i bogen er strikket i naturfarver, og DET er jo smart, når nu jeg endnu ikke ved hvilket køn baby er.
Jeg vil bestille garn til bl.a. denne her:
Er den ikke bare fin?
Men uha der er flere opskrifter deri jeg helt med garanti vil strikke. Kjoler går jeg dog ikke i gang med før jeg ved om det er en pige eller dreng.

Jeg tror det ender med at jeg køber bogen, for tror bestemt ikke jeg kan nå at strikke alt det jeg gerne vil fra den, i løbet af den måned jeg har den hehe.

Nå men udover de fine ting fra bogen, har jeg også besluttet at lave dette her babytæppe, synes simpelthen det er så fint, og så er det til at overskue for mig der ellers nemt bliver overvældet af for store projekter:
Vil dog måske lave en anden slags blomst. Og måske også en anden slags kant, synes denne her ser noget...hmm krøllet ud.

JA man er blevet helt og aldeles mormorskruk, og ja, ingen tvivl, baby bliver sønderbombet med hjemmestrik fra mormor!! :D

Nå ja, og så skal jeg jo flytte. Har fået mig en lille lejlighed med egen terrasse og mikro have til. Det glæder jeg mig meget til. Kan flytte ind 1. maj. Så skal jeg rigtig nyde foråret og sommeren med en kop kaffe og strikketøj på min terrasse. 

Nå men nu synes jeg jeg kan mærke trætheden inde bag øjnene, så måske jeg skulle prøve at luske i seng. Godt jeg ikke skal op på noget bestemt tidspunkt i morgen (i dag) tidlig. 




Kommentarer

  1. Jamen det er da også spændende at blive mormor :-) så derfor skal der da bare strikkes en hel masse, men husk at lave det i lidt forskellige størrelse sådanne en lille en vokser jo hurtigt :-)

    Tillykke med din nye lejlighed, det må være skønt at få en lille have når nu det engang har tænkt sig at blive forår :-)

    SvarSlet
  2. Tak marion :) Jeg glæder mig også meget, det er 2 store ting på ét år. Og ja, forskellige størrelser babytøj, men de større størrelser kommer senere, lige nu strikker jeg 0-6 måneder :)

    SvarSlet
  3. Glæd dig, det er det bedste i verden at være mormor ...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg