Fantastisk flot fugl

Jeg går på noget kursus for ledige, og der er kreative værksteder hvor man kan lave forskellige ting til stedets butik. En af lederne på glasværkstedet lavede denne ørn:





Synes simpelthen den er så flot! Den er lavet af ståltråd og derefter påsat små glasstykker. Og den er stor! Over 1 meter i vingefang, så den er også rigtig rigtig tung. Men sikke et arbejde, det er så flot.

Nå men...er så små kommet i gang med mit nye projekt, vesten til min datter, men har svært ved at vænne mig til at strikke på så tyk pind. Det irriterer mine fingre, kan jeg mærke. Det der Raggi-garn er meget tykt synes jeg, så jeg prøvede at lave en strikkeprøve hvor jeg brugte pind 7 og så kun Raggi, ikke Arwetta'en, og det gav faktisk meget tæt på de 10 cm. Så prøvede jeg pind 6 med en tråd af hver og det passede også med 10 cm men syntes ligesom arbejdet blev for fast i det, for stiv på en eller anden måde, det blev mere blød og føjeligt med bare 1 tråd Raggi på pinde 7. Men jeg er i tvivl. For syntes også arbejdet blev meget lækkert med Arwetta'en i. Så jeg ved ikke om det ender med jeg trevler skidtet op og går over til de to tråde igen. Jeg gik en tøjstørrelse op for at være sikker på det passede med kun 1 tråd Raggi. 
Nå det blev et lidt langt ævleri, men det er også bare fordi jeg er i tvivl. Kan godt være jeg vil ende med at synes det er mere behageligt at strikke med pinde 6 end 7, men kan også være jeg bare skal vænne mig til den større pind. Jeg kan generelt bedst li at strikke med pinde 4, det er en rar størrelse synes jeg.

Da jeg var til strikkecafé hos Amanda-M, fortalte hun at nu begyndte hun at føre Knit Pro pinde enkeltvis, hurra det er bare dejligt. Hun har ellers kun ført de store sæt, men nu kan man altså købe både pinde og wirer enkeltvis. Dejligt! Jeg købte fluks en wire 40 cm, det skal jeg bruge når jeg kommer til halsåbningen. Og har egentlig manglet en 40 cm tit.

Det var vist alt for nu. Har sovet længe i dag, hvilket irriterede Tyson ret meget, så de sidste par timer var meget afbrudt søvn fordi han konstant kom op og slikkede mig på næsen - "Mor, stå så op!!" Og det måtte jeg så gøre :)

Tyson når han putter på sofaen


Kommentarer

  1. Er det et krea kursus du følger ?
    Jeg bliver måske ledig til sommer, så det ville da være fedt, hvis ikke jeg får lov til at læse på IBC

    SvarSlet
  2. fed fugl og fedt aktivering hvor der kan sysle med kreativiteten, det tilbydes der ikke her i vores område...
    spændende hvad det bliver til med vesten... Kan godt lide at strikke på pind 6 eller 7 så går det jo hurtigt derud af ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Pia...det er et aktiveringstilbud der er her i kommunen. Nogen er der for at blive afklaret til fleks, andre for at blive rådighedsafklaret, og så er der nogen som mig der er der for at blive trænet op til at klare et fleksjob. Der er forskellige værksteder; textilværksted hvor man kan strikke, sy, hækle og sådan noget, og så er der glasværksted hvor man laver glaskunst, så er der træværksted hvor man ja laver alt muligt i træ, og så er der pakkeri, hvis man ikke lige er så meget til det kreative. Alt der laves sælges i deres butik. Jeg er vildt glad for at gå der, det er rigtig hyggeligt og det er dejligt at forløbet tilpasses 100% brugeren.

    marion, ja det med hurtigheden er rigtig nok, jeg synes bare jeg har en tendens til at stramme meget når jeg strikker på de tykke pinde og så er det lidt træls at sidde og hive og trække hver gang man skal flytte maskerne. Meeen nu har jeg strikket den første mønsterrapport og synes jeg er begyndt at vænne mig lidt mere til det. Så det skal nok gå :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg