Lidt af hvert her i december

Godmorgen :)
Tidligt oppe i dag. Er startet på et kursusforløb hos Madsen og Madsen her i byen, og selvom jeg ikke har været ret go til det der med at stå tidligt op, valgte jeg at møde kl. halv 9. Det er kun mandag, onsdag og fredag jeg er der, men i dag tirsdag, mente min krop åbenbart jeg også skulle op og afsted, blev i hvert fald vækket af mig selv kl. 6. Overvejer om jeg skulle køre derhen når nu jeg alligevel er oppe. Kan rigtig godt li at være på Madsen, der er meget kreativt at lave. Der er textilværksted og glasværksted, og derudover træværksted og pakkeri. Desuden kan man lære noget om Lov og Ret, hvor man får undervisning i alt det med love og regler i forbindelse med fleksjob f.eks. Jeg er mest i Textil men også i glas og pakkeri. Textilværkstedet rummer mulighed for både syning, strik og hækling, lave ting i filt og alt muligt. Det er rigtig hyggeligt. Jeg vidste ikke helt hvad jeg ville starte med, var lidt forvirret og ved siden af mig selv de første dage, så jeg blev sat igang med at strikke pulsvarmere. Det bedste ved forløbet er egentlig ikke de ting jeg laver, men mest det der med det sociale. Det er rart at komme afsted og være sammen med andre, og det er et superdejligt miljø dernede, alle er så søde ved hinanden.

Det er disse her pulsvarmere jeg er igang med at strikke:


Nå men herhjemme er jeg igang med at strikke julegave. Har også syet nogen julegaver, men kan ikke rigtig vise nogen af delene her, hvis modtagernes nysgerrige øjne skulle falde denne vej :)
Saga hyggede sig i nat, da jeg stod op her til morgen var hun i fuld gang med at ordne mit garn, hun mente åbenbart det var forkert viklet op :D

Saga er nu ca. 14 måneder gammel og indtil for en uge siden havde hun ikke haft løbetid. Var egentlig begyndt at tænke FEDT, jeg har en hunkat der aldrig kommer i løbetid, men så heldig skulle jeg alligevel ikke være. Torsdag i sidste uge, om aftenen, begyndte hun pludselig at gå rundt og mjave og klage sig, og så var jeg godt klar over hvad der var på vej. Løbetid! Jeg tænkte, nå det var jo kun 5 dage og max 1 uge, det overlever jeg nok, hun skal jo steriliseres efter jul. Men om fredagen ringede jeg panisk til min dyrlæge og bad så mindeligt om en pakke p-piller så jeg ku få det vræleri overstået. For pyha det har været slemt. De første par nætter fik jeg stort set ikke sovet, for Saga gik rundt og hylede og vrælede, jeg var ved at blive vanvittig. Nu er hun så kommer på p-piller og har fået dem 4 dage i træk, og nu ser det endelig ud til at løbetiden er stoppet. Hun skal ha sin 5. pille i dag og derefter skal hun have 1 pille hver uge. Håber inderligt det kan holde løbetiden væk, indtil hun skal steriliseres!

Derudover, ja så er det jo blevet vinter! Masser er sne er der faldet her i Kolding, over 20 cm, så det er blevet lidt af en kamp at komme rundt på min scooter. På de større veje har de fået saltet godt nu, så der går det fint, men på de mindre veje...puha der er det altså ikk nemt!

Her er et billede af den første morgen med sne, min altan.


Og ja, så er julen her snart. Jeg har nu aldrig været særlig stor fan af jul, og alle aktiviteter sker udelukkende for ungernes skyld. De er voksne nu og flyttet hjemmefra, men de holder alle meget fast i traditionerne, det skal være sådan og sådan hjemme hos mor, og det er da osse fint nok. Det ender altid med at være rigtig julehyggeligt. Yngstedatteren kommer på juleferie her d. 18., og bliver her til et par dage efter jul. Ældstedatteren og sønnen kommer d. 21. hvor vi alle skal hygge med at lave konfekt og bage småkager, vi skal bl.a. bage sådan nogen her:

I år har jeg fået arrangeret en tur til en fotograf, så jeg kan få taget professionelle billeder af mine 3 skønne unger. Glæder mig meget til at få opdaterede billeder op at hænge. Det sker så sjældent at alle mine unger er samlet her på den samme dag, så jeg var noget spændt på om jeg mon kunne få en tid hos fotografen lige præcis d. 21., men det lykkedes, så det var bare dejligt. Jeg ku selvfølgelig også bare få dette her billede forstørret og hængt op hihi:



Misserne holder også jul:

Slutteligt kan jeg da lige fortælle at jeg nu er gået over til udelukkende at ryge elektronisk cigaret, den ser sådan her ud:
Den virker faktisk rigtig fint, og det er skønt at slippe for at lugte som et gammelt askebæger :D


Lige et sidste missebillede til at runde af med:




Hvis jeg ikke får skrevet mere her i december, må i alle have en rigtig dejlig jul!

Kommentarer

  1. VaporFi is the highest quality electronic cigarettes provider out there.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære indlæg