Så blev det 2012

Superhyggelig nytårsaften, med rigtig lækker mad og godt selskab. Mere kan man da ikke ønske sig. Nu er hverdagen her så, og med den; slankekur og rygestop. Har fået gang i min e-smøg igen, købte lige et læs filtre til den og et nyt batteri.

Her ser man både min e-smøg og min nye frisure, som jeg nåede at få inden 2011 var omme :)

Klokken 12 "fyrede" jeg mine ønsker for 2012 af, bestående af en lille seddel viklet om en stjernekaster. Gjorde det ude på altanen, og ganske symbolsk flagrede glødende aske hvirvlende rundt i vinden, sendende mine ønsker ud i universet. Jeg håber de går i opfyldelse. De fleste er ønsker hvor jeg selv er ansvarlig for at de går i opfyldelse, men det kræver også en smule universel indblanding, for at hjælpe mig til at de kan udføres. Det handler nemlig om økonomi. Jeg har altid været rigtig dårlig til økonomi, har været i RKI mange gange, har aldrig kunnet finde ud af at lægge til side til regninger osv. Men sidst i 2011 begyndte det at gå bedre, jeg tog et par hårde måneder hvor jeg BÅDE betalte store regninger OG fik lagt til side til de næste. Det var nogle RIGTIG hårde måneder, med ca. 300 kr pr. uge til mad, og jeg var vildt træt af det, men var også meget opsat på at det skulle lykkes - blev hjulpet godt på vej af min datter, hun hjalp mig igang og holdt mig fast når jeg tvivlede. Nu står jeg så her i 2012 med en økonomi der rent faktisk kører. Jeg er i stand til at lægge til side til opsparing, og får betalt alle mine regninger til tiden. Alle mine hængepartier er der lavet afdrags-aftaler med, og ja det er lidt nogle trælse penge at skulle af med hver måned, men jeg kan se lys for enden af tunnelen nu. Det er så uendeligt dejligt at kunne åbne sine rudekuverter uden at bævre af frygt for indholdet. 
Året i år skal så være året hvor jeg kommer af med størstedelen af de der trælse hængepartier, jeg vil arbejde målrettet hen mod at komme ud af RKI og så er der noget med en bank der skal skiftes. Jeg har oprettet juleopsparing, alm. opsparing og en dyreopsparing, og det er måske ikke meget jeg kan lægge til side, men lidt er bestemt bedre end ingenting! 

Jeg har materielle ønsker for 2012:
1. Et nyt kamera
2. Ny mobil
3. Knit Pro wirer og pinde i alle str. 

Og så lige noget der ikke er så materialistisk, men til gengæld vigtigt:
Sterilisation, øretatovering og vaccination af Saga

Håndarbejdsmæssigt vil jeg gerne:
Strikke en tunika til mig selv
Og ellers en masse varmestuestrik

Helbredsmæssigt/psykisk ønsker jeg for mig selv:
At jeg kan blive afklaret og enten få førtidspension eller komme i fleksjob
At jeg kan fastholde mig selv i planen om at gå til badminton og ridning

Mit første håndarbejde her i 2012 er et sjal til mig selv. Det strikkes fortrinsvist af rester, men bruger også noget garn jeg fik i julegave
Skal nok vise det frem når det er færdigt :D

Igår fik jeg brugt mit gavekort til min garnpusher, Martha i Kolding, jeg købte en Knit Pro Wire 100 cm, samt pinde str. 4 til den. Jeg vil købe wirerne efterhånden, samt pinde til dem i de str. jeg plejer at bruge. Det er supersmart med sådan nogle samlesæt. Glæder mig til at prøve den. Mit sjal strikkes på ADDI rundpind str. 5,5, det er ellers også nogle dejlige rundpinde må jeg sige, men træ er det bedste for mine hænder, har jeg fundet ud af. 

Hov, fik da også lige babybukserne færdige
De næste par skal strikkes højere bagtil, synes ikke dem her er høje nok, men søde er de da, ikke?

Kommentarer

Send en kommentar

Populære indlæg