Så blev julen overstået

Det er altid med en vis lettelse, når jeg vågner op til hverdagen igen, efter juledagene. Pyyyyh, så er det overstået! For de små er der sikkert en tomhed, hvad nu, ingen gaver mere om morgenen, ingen julehygge i børnehaverne og skolerne, men for mig er det dejligt det er ovre. Julen er for mig en pligt. Bevares, jeg kan sagtens i starten føle en vis spænding over at nu går vi en hyggelig tid i møde, men det ender altid med at jeg føler jeg er havnet i et stort edderkoppespind af gaveræs og forventninger der skal opfyldes, og så forsvinder spændingen lidt efter lidt, og afløses af et stort SUK...ER det dog ikke snart overstået. Og dér er jeg så nu: ENDELIG overstået! Hvert eneste år, når ønskelisterne tikker ind på enten sms eller mails, begynder jeg at ønske jeg i stedet kunne bruge pengene på at tage væk til en sydhavsø i julen. Det er jo et eller andet sted bizart at man SKAL bruge penge på at købe gaver med en, på forhånd bestemt og fastlagt, værdi. Julen er i det hele taget så fuld af dyre traditioner, at det kan føles som snærende bånd for nogle mennesker. For mig føles det trættende. Men nu er det ovre, og der er et helt år til næste gang! Hurra.

Håndarbejde...jaaa har lige færdiggjort en hæklet bold, og sådan én vil jeg nok lave igen, den var sjov at lave. Jeg havde ikke HELT nok vat, så den blev ikke så fast som jeg ønskede den, men alligevel blev den fin, synes jeg. Egentlig skulle den have været hæklet sammen på ydersiden, men det syntes jeg var bøvlet, så det endte med jeg syede den sammen. Men tror nu nok jeg vil gøre det "rigtigt" næste gang.


Har lige nu strømper på pindene, men tror sådan set jeg skifter over til at gå igang med et sæt strikket babyundertøj. Har noget med babytøj for tiden, måske er det min underbevidstheds ønske om at snart få børnebørn der kravler op i bevidstheden og får mine fingre til at klø efter at lave noget håndarbejde til små bebser.

Kommentarer

Populære indlæg