Strikker så pindene gløder

Så er det vist tid til et nyt indlæg. Jeg strikker så pindene gløder i denne tid, det er jo snart JUL og dermed også julegaver der skal laves. Fik dog alligevel tid til at gøre min poncho færdig. Derudover fik jeg strikket et laaaangt Möbiusbånd (se billede herunder) og så ellers sokker i lange baner. Möbiussen er ikke til mig selv, det er en gave (siger ikke til hvem hehe).
Datteren får også strikket lidt julegaver, og lige nu har hun så kastet sig over hækleriet hvor hun har ambition om at hækle et finurligt snudedyr, og jeg satte hende så igang med at lære de helt basale hækleteknikker, luftmasker og fastmasker, så hun sad igår og hæklede frem og tilbage indtil mor var tilfreds med maskernes udseende. I dag skal hun så lære at hækle rundt i en ring, det skal hun nemlig kunne når hun går igang med snudedyret.

Men ellers går dagene jo bare stille og roligt derudad. Jeg har været på julegave indkøb og pakkekalenderindkøb og pakket et HAV af små og store gaver ind. Ældstedatteren kommer allerede d. 20. november for at holde før-jul her, og der skal byttes gaver og pakkes op, så jeg måtte jo blive tidligt færdig med gaverne i år, og det er jeg så også blevet.
Pakkekalender har jeg været igang med at lave til en 11-årig pige jeg er kalendernisse for. Det er en organisation der hedder "Tænd et julelys i et barns øjne", hvor man hjælper med kalendergaver til en eller flere personer. Jeg valgte en pige fra min hjemby, og har de sidste par måneder været igang med at finde små gaver der kunne falde i pigens smag.
Så er der også - traditionen tro - sokkegaverne, som yngstedatteren og jeg hygger os med i december. Der har jeg også været igang med at samle små ting sammen som jeg håber hun bliver glad for.

Når ældstedatteren kommer på besøg, skal der afholdes konfektdag, der samles vi allesammen og sidder og hygger os med at lave de rene kunstværker i marcipan, der bliver som regel også bagt nogle småkager. En smadderhyggelig tradition vi alle er glade for.
Jeg har i år desuden valgt at invitere familien på julefrokost 2. juledag. Jeg mangler lige svar fra sønnen, men ellers har jeg svar fra alle at de gerne vil komme, det glæder jeg mig meget til, for det sker ikke ret tit at hele flokken inkl. påhæng er samlet.
Ja julen kan sådan set godt komme an, jeg har lyst til den i år, glæder mig til hyggen og de små og store overraskelser og til dage i familiens skød.

Möbiusbånd

Kommentarer

Populære indlæg