Projekt "Farmors knævarmer", shoppingtur til Tyskland og min lille Fiemis

Mine tøsers farmor har dårlige knæ, de er plaget af gigt, især når vejret er koldt. Så jeg satte mig for at ville strikke nogle knævarmere til hende i noget håndspunden ren uld jeg havde liggende. Det er uld fra får/samojede og problemet lå sådan set i at de opskrifter jeg kunne finde på nettet var på meget små pinde, og mit uldgarn krævede minimum en pind 5,5. Så jeg måtte jo selv i gang med at kreere en opskrift, med inspiration fra en opskrift en venlig sjæl tilsendte mig. Knækapslen er strikket færdig i det vanskelige uld, og nu er jeg så påbegyndt ribben som også er uldgarn. Opskrift bliver lagt ind når jeg er helt færdig med den :)
Ser sådan ud foreløbig: Beklager den dårlige billedkvalitet, mit kamera har set bedre dage.



Har bare lagt knævarmeren løst på knæet, den skal selvfølgelig sidde til. Nederste rib laves mindre i omkreds end den øverste, for at give mere plads til låret.

Er meget spændt på om jeg mon kan få den til at passe til Farmors knæ, ellers er der jo mulighed for at lave en ny, har nemlig rigeligt med garn.

Men ellers er dagen gået med en indkøbstur til Tyskland sammen med min dejlige søn i hans nye bil. Udover kassevis af øl og vand, fik vi lige handlet lidt ind til jul:

Sønnemanden mente den dåse Quality street ville have det meget bedre hjemme hos ham :p

Oooooog så fik jeg da lige et billede af min kommende mis. Uha hun ser bare så cute ud. Tror nok jeg har lagt mig fast på navnet Fie. Her er hun:

Er hun ikke bare bedårende cute? Hun bor indtil videre i en stald men de sørger for at kæle med hende, så hun er tam. Glæder mig sååååå meget til at få hende hjem!

Kommentarer

Send en kommentar

Populære indlæg